Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaturysta
 
Wyszukiwana fraza:

turysta

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 32 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Europejska Karta Ubezpieczenia

turysta.

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) wydawana na wyjazdy turystyczne jest co do zasady ważna 2 miesiące. Kartę z dłuższymi okresami ważności, ze względu na rodzaj przysługujących uprawnień, mogą otrzymać emeryci, renciści, osoby

Słowa kluczowe: ekuz, opieka zdrowotna
Typ: Porada
Data utworzenia: 5 marca 2007

Dziś rusza Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych

Dziś punktualnie o godzinie 10.00 ruszył Telefon Bezpieczeństwa dla zagranicznych turystów. Do 30 września dyżurujący przy nim informatorzy będą pomagać zagranicznym turystom doradzając, jak bezpiecznie podróżować po naszym kraju. Wczasowicze odwiedzający Polskę będą mogli uzyskać pomoc w językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Telefon…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 3 czerwca 2008

Bezpiecznie dzięki komórce

Większość z nas używa telefonu komórkowego do dzwonienia i wysyłanie SMS-ów, nie zdając sobie sprawy z tego, że jedna prosta czynność może uratować ludzkie życie. W celu ułatwienia udzielania pomocy służbom ratowniczym, ludzie na całym świecie wpisują do komórek numer ICE z numerem telefonu bliskiej osoby. W okresie wakacyjnym Policja chce…

Kategoria: Inne
Data utworzenia: 12 lipca 2011

Prawo powinno lepiej chronić klientów biur podróży

Nie ma czegoś takiego, jak nieograniczona swoboda działalności gospodarczej. Musi ona kończyć się tam, gdzie zaczyna się ochrona konsumenta. W ostatnich latach upadłość ogłosiły takie duże biura podróży, jak Big Blue, Aladin, El Greco, Meltemi, Akropol, Dromader, nie mówiąc o wielu mniejszych. Ostatnio dołączyła do nich Open Travel Group…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 10 października 2006

UOKiK: 57 proc. Polaków nie czyta umów z biurami podróży

Świadomość polskich turystów wciąż jest niska. Z badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i TNS Polska wynika, że w przypadku nieudanego wyjazdu zaledwie 7 proc. turystów wie, ile ma czasu na jego zareklamowanie. Większość ankietowanych przyznała, że nigdy nie czytała podpisywanej z biurem umowy. A zdaniem przedstawicieli UOKiK-u, zapoznanie…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 4 lipca 2012

Odpowiedzialność organizatorów turystyki wobec klientów w związku z sytuacją w Egipcie

W związku z zaistniałą sytuacją w Egipcie, Ministerstwo Spraw Zagranicznych odradza podróżowanie do tego kraju do czasu uspokojenia sytuacji. Osoby, które podejmują na własną odpowiedzialność i ryzyko decyzję o wyjeździe do Egiptu powinny uwzględnić wzrastające zagrożenie przestępczością pospolitą, pogarszające się zaopatrzenie oraz utrudnienia…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 31 stycznia 2011

Upadłość biura podróży - co dalej?

Branża turystyczna przeżywa poważny kryzys. Jeszcze nie przebrzmiały echa bankructwa Orbis Travel a już kolejne biuro podróży ogłasza upadłość. Tym razem jest to Sky Club. W nieciekawej sytuacji znaleźli się zarówno turyści, którzy utknęli na wakacjach, jak i osoby, które zapłaciły za wczasy ale nie zdążyły z nich skorzystać. Należy jednak…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 4 lipca 2012

Upadek Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo w turystyce

Upadek Sky Club to kolejne, ale najprawdopodobniej nie ostatnie bankructwo w branży turystycznej w tym roku. W czerwcu przybyło w Krajowym Rejestrze Długów kolejnych 7 zadłużonych biur podróży i jest już ich łącznie 446. To prawie jedna piąta wszystkich działających w Polsce.

Kategoria: Finanse
Data utworzenia: 8 lipca 2012

Jakie pamiątki wolno przywieźć z zagranicznych wakacji?

Niektóre upominki z wakacji można stracić jeszcze na lotnisku, zanim zostaną przywiezione do kraju. W dodatku ich posiadanie przysporzyć może problemów natury prawnej. Na co więc warto zwrócić uwagę, zaopatrując się w zagraniczne pamiątki takie jak alkohol lub tytoń?

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 11 września 2012

Majówka w Europie: jakie prawa ma pasażer i turysta?

Lot do Barcelony został odwołany? Pociąg do Berlina miał dwugodzinne opóźnienie? Standard francuskiego hotelu pozostawia wiele do życzenia? Zastanawiasz się, czy możesz bez konsekwencji zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina o prostych receptach na podróżnicze kłopoty.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 26 kwietnia 2012
« Poprzednia 1  |  2  |  3  |  4 Następna »
® 2008 - 2023 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.