Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównapostępowanie reklamacyjne
 
Wyszukiwana fraza:

postępowanie reklamacyjne

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 11 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Gdy przedsiębiorca przedłuża postępowanie reklamacyjne

Naprawa wadliwego towaru w ramach obowiązującej gwarancji lub na podstawie rękojmi powinna odbywać się w jak najkrótszym czasie. Ustawodawca wprost zakreśla odpowiednie ku temu terminy. Niestety w praktyce część przedsiębiorców zdaje się o nich zapominać, działając na szkodę konsumentów. Jest jednak na to proste rozwiązanie.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 28 sierpnia 2014

Przedłużanie postępowania reklamacyjnego przez przedsiębiorcę

Postępowanie reklamacyjne toczy się według ściśle określonych reguł. Tym samym oznacza to, że decydując się na zgłoszenie wady zakupionej rzeczy jesteśmy uzależnieni od terminów określonych przez przepisy prawne. Zgodnie z treścią art. 563 §1

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 7 sierpnia 2013

Zmiany w prawie konsumenckim! Co w regulaminie sklepu musi być zmienione po nowelizacji?

Już 25 grudnia 2014 roku w życie wejdą przepisy ustawy o prawach konsumenta. Nowa ustawa znacząco modyfikuje prawo konsumenckie. Zamiarem prawodawcy jest ujednolicenie postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do konsumentów i nie konsumentów. Nowelizacja obejmuje swym zakresem prawa i obowiązki zarówno kupujących (konsumentów i nie konsumentów)…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 18 listopada 2014

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Operatorzy telekomunikacyjni nie zawsze wywiązują się ze swoich zobowiązań względem abonentów. Gdy znajdziemy się w sytuacji, w której usługa telekomunikacyjna nie została w ogóle wykonana lub została wykonana nienależycie warto skorzystać z możliwości reklamowania tejże usługi.

Data utworzenia: 17 sierpnia 2012

Reklamacja przesyłek kurierskich

Na polskim rynku działa coraz więcej firm kurierskich. Są to zarówno znane na świecie marki, jak i małe, kilkuosobowe firmy, które dostarczają przesyłki tylko na określonym terenie. Chętnie korzystamy z usług kurierów, niestety, jak pokazuje praktyka, większość konsumentów nie wie, jakie tak naprawdę obowiązki mają wobec nich firmy kurierskie…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 13 września 2012

Już obowiązują nowe przepisy dotyczące reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca 2014r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z 2014r., poz. 284). Rozporządzenie, które zastąpiło dotychczas obowiązujące Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia I października 2004r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 9 czerwca 2014

Uszkodzona przesyłka - jak wyegzekwować zwrot pieniędzy za niepełnowartościowy towar?

Klient został oszukany przez firmę kurierską i/lub nadawcę przesyłki. Po rozpakowaniu paczki towar okazał się zupełnie zniszczony i niezdatny do użytkowania. Kurier sporządził protokół szkody, ale wcześniej pobrał należność, co było warunkiem odebrania i otwarcia paczki. Przesyłka leży w niezmienionym stanie od stycznia br., a klient pojedynkuje…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 15 września 2015

Reklamacja towaru zakupionego przez internet

Każdy, kto kupuje towar lub usługę na wirtualnych portalach, ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od zakupu bez podawania powodu zwrotu. Taką możliwość gwarantuje mu Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Kupujący przez Internet ma także prawo reklamować…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 25 października 2011

Prawa pasażera linii lotniczych

Z uwagi na rozwój i popularność tanich linii lotniczych w ostatnim czasie znacznie wzrosła ilość osób korzystających z tego środka transportu. Warto więc wiedzieć, jakie prawa przysługują nam w przypadku opóźnienia lub odwołania naszego lotu.

Data utworzenia: 24 lipca 2011

Przestrzeganie prawa w fast-foodach

Prowadząc własną firmę jesteśmy zobowiązani do przestrzegania powszechnie obowiązującego prawa. W zależności od prowadzonej działalności przepisy nakładające na nas poszczególne obowiązki będą się od siebie różniły. Tak też jest w przypadku prowadzenia własnej restauracji czy baru z jedzeniem typu fast food. Te ostatnie znalazły się…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 18 czerwca 2014
« Poprzednia 1  |  2 Następna »
® 2008 - 2022 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.