Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaArtykułypodstawa do reklamacji
 
Wyszukiwana fraza:

podstawa do reklamacji

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 39 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Sprawdź, czego możesz żądać od sprzedawcy, reklamując wadliwy towar

Prawo reklamacji wadliwego towaru jest podstawowym prawem konsumenta. Nie wszyscy jednak wiedzą, że oprócz naprawy bądź wymiany czy zwrotu pieniędzy klient może domagać się od sprzedawcy pokrycia jeszcze innych kosztów. Jakich? O tym poniżej.

Data utworzenia: 19 listopada 2014

Żywność także możesz zareklamować i to nie tylko wtedy, gdy jest zepsuta!

Coraz większymi krokami zbliża się okres przedświątecznych przygotowań. Widać to nie tylko po wystroju galerii handlowych, które kuszą klientów girlandami zawieszonymi pod sufitem czy sklepowymi półkami wypełnionymi bombkami, łańcuchami choinkowymi i słodyczami w kształcie Mikołaja i reniferów, ale także po zachowaniu konsumentów, kupujących…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 18 listopada 2014

Ozdobne elementy obuwia również podlegają reklamacji!

Nie wiedzieć czemu, najwięcej internetowych porad dotyczących reklamacji dotyczy reklamacji obuwia. Są to również najczęstsze sprawy zgłaszane do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Konsumenci „skarżą się” na odmowę przyjęcia zgłoszenia

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 23 kwietnia 2015

Już są! Nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

Reklamacja usług telekomunikacyjnych nie zawsze należy do prostych zadań. Samo zawarcie umowy jest banalne, jednak odstąpienie od zobowiązania wiąże się nie tylko ze stratą dużej ilości czasu, ale nierzadko także i nerwów. Aby uprościć reklamowanie

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 27 czerwca 2014

Wysoki rachunek za prąd - procedura reklamacji

Dostałeś rachunek za prąd i nie zgadzasz się z wysokością naliczonej opłaty za dostarczoną energię elektryczną albo miałeś w przerwie dostawę prądu? Właśnie między innymi w takich przypadkach możesz zgłosić reklamację usługi dostawy prądu. Zanim jednak to zrobisz, zapoznaj się ze swoimi prawami.

Data utworzenia: 8 października 2014

Konsument, który nie odbiera towaru oddanego do reklamacji, nie traci jego własności

byłaby dla nas nieosiągalna. Dlatego Polacy kupują coraz więcej, a dostępność wszelkich towarów i usług jest wręcz nieograniczona. Istniejąca sytuacja ma także pewne wady. Zalicza się do nich między innymi wysoki stopień wadliwości zakupionych rzeczy

Data utworzenia: 31 października 2014

Poradnik konsumenta: Nie odbierasz towaru oddanego do reklamacji? Będziesz obciążony kosztami jego przechowywania

– przez obowiązujące przepisy prawa. Mało kto jednak wie, że zwlekając z odbiorem rzeczy oddanej do naprawy narażamy się na dodatkowe koszty. Jakie? O tym czytaj poniżej.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 16 października 2014

Jakie prawa mają pasażerowie lotniczy?

Długie godziny spędzone na lotnisku w Londynie z powodu złych warunków pogodowych? Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy oczekują oni na opóźniony lot lub połączenie zostało odwołane. Opieka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o stanie opóźnienia, ale także zapewnienie bezpłatnie posiłków i napojów (np. kanapek…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 10 lipca 2012

Gdy przedsiębiorca przedłuża postępowanie reklamacyjne

Naprawa wadliwego towaru w ramach obowiązującej gwarancji lub na podstawie rękojmi powinna odbywać się w jak najkrótszym czasie. Ustawodawca wprost zakreśla odpowiednie ku temu terminy. Niestety w praktyce część przedsiębiorców zdaje się o nich zapominać, działając na szkodę konsumentów. Jest jednak na to proste rozwiązanie.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 28 sierpnia 2014

Poradnik konsumenta: Oddałeś wadliwy towar do naprawy, jednak w jej wyniku utracił on swoje walory estetyczne? Możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy

zmuszeni jesteśmy oddać go do naprawy. Co w sytuacji, gdy wprawdzie sprzedawca usunął wadę, ale zakupiona przez nas rzecz straciła swoje walory estetyczne? Czy możemy wtedy domagać się obniżenia ceny albo po prostu odstąpić od umowy?

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 17 października 2014
« Poprzednia 1  |  2  |  3  |  4 Następna »
® 2008 - 2021 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.