Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaArtykułyobowiązki pracownika
Obowiązki pracownika -

Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. Pracownik jest obowiązany w szczególności:

  1. przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
  2. przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
  3. przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
  4. dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
  5. przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
  6. przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

Art. 100 kodeksu pracy

 
 
Wyszukiwana fraza:

obowiązki pracownika

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 216 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Obowiązki pracodawcy

Kodeks pracy (dalej KP) w art. 94 reguluje obowiązki pracodawcy.

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 18 czerwca 2013

Obowiązki pracodawcy wobec uczącego się pracownika

podnoszenie kwalifikacji zawodowych rozumie się zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika, z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą.

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 15 października 2012

Obowiązki pracownika - czy znasz je wszystkie?

Pracownik ma prawo do wynagrodzenia, urlopu, zwolnienia lekarskiego – to wiemy wszyscy. Istnieje jednak także druga strona medalu: pracownicy mają także obowiązki, z których mogą nawet nie zdawać sobie sprawy. Lepiej zawczasu nadrobić zaległości i

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 11 września 2013

Podstawowy obowiązek pracownika wg Kodeksu pracy

Kodeks pracy przewiduje szereg obowiązków, które musi wykonywać każda zatrudniona osoba. Są to m.in. świadczenie pracy wskazanej w zawartej umowie o pracę, przestrzeganie czasu i regulaminu pracy, wykonywanie poleceń przełożonego. Pomimo dużego znaczenia powyższych obowiązków, ustawodawca przewidział jeszcze jeden, najważniejszy z nich.

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 27 grudnia 2013

Dokumentowanie delegacji pracowników

Wojewódzki Sąd Administracji we Wrocławiu rozstrzygnął spór podatnika z organami podatkowymi w kwestii dokumentowania dla celów podatkowych wyjazdów służbowych pracowników. Spółka przeprowadziła program sprzedaży premiowej pod hasłem „Na Mistrzostwa Świata w Korei 2002 r.”. Wspomniany program sprzedaży skierowany był do wszystkich klientów…

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 8 grudnia 2008

Zatrudnienie pracownika

Masz wolne stanowisko pracy? Zdefiniowałeś już obowiązki i oczekiwania od pracownika? A może nawet już wybrałeś idealnego kandydata? To dobrze. Jesteś na półmetku. Przed tobą kolejna część obowiązków.

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 3 października 2012

Telepraca - obowiązki pracodawcy

Możliwość komunikacji za pomocą Internetu spowodowała możliwość wykonywania pracy przez pracownika poza siedzibą pracodawcy. W myśl art. 67[5] kodeksu pracy, telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 28 marca 2014

Jakie prawa przysługują młodocianemu pracownikowi?

Młodocianym pracownikiem jest każda osoba, która ukończyła 16 lat, a nie przekroczyła 18 lat. Pamiętajmy jednak, że zabronione jest zatrudnianie osoby, która nie ukończyła 16 lat.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 13 listopada 2012

Odpowiedzialność pracownika

Każdy pracownik podejmujący pracę u danego pracodawcy musi zdawać sobie sprawę z tego, że z chwilą podpisania umowy po jego stronie powstają określone obowiązki i związana z tym odpowiedzialność porządkowa oraz materialna.

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 26 stycznia 2012

Obowiązki pracodawcy w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia pracownika

Problematyka ochrony zdrowia pracownika uregulowana jest w ramach przepisów rozdziału VI działu 10. Kodeksu pracy. W myśl przepisu art. 226 k.p. pracodawca obowiązany jest oceniać i dokumentować ryzyko zawodowe związane z wykonywaną przez pracownika

Kategoria: Prawo pracy
Data utworzenia: 11 lipca 2014
« Poprzednia 1  |  2  |  3  |  4  |  5 … 22 Następna »
® 2008 - 2023 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.