Kalendarz przedsiębiorcy: 20-01-2019 Pisemne oświadczenie o wyborze sposobu… (Urząd Skarbowy)
Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaArtykułykonsument
Konsument -

Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Art. 22 (1) kodeksu cywilnego.

 
Wyszukiwana fraza:

konsument

Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 438 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Odszkodowanie za źle wykonaną usługę pocztową

Operatorzy pocztowi świadczą różnego rodzaju usługi, wśród których najpopularniejsze to oczywiście doręczanie listów, paczek oraz pośrednictwo w opłacaniu rachunków. Niestety realizacja usług nie zawsze przebiega po naszej myśli, w związku z czym ustawodawca pozwala nam na żądanie odpowiedniej kwoty odszkodowawczej. Przysługuje ona zarówno…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 5 lutego 2014

Przestrzeganie prawa w fast-foodach

Prowadząc własną firmę jesteśmy zobowiązani do przestrzegania powszechnie obowiązującego prawa. W zależności od prowadzonej działalności przepisy nakładające na nas poszczególne obowiązki będą się od siebie różniły. Tak też jest w przypadku prowadzenia własnej restauracji czy baru z jedzeniem typu fast food. Te ostatnie znalazły się…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 18 czerwca 2014

Łatwiej ogłosisz upadłość konsumencką

W dniu 26 czerwca 2014 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy – Prawo upadłościowe i naprawcze oraz niektórych innych ustaw. Uchwalone przepisy mają na celu ułatwienie osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej ogłoszenia tzw. upadłości konsumenckiej.

Data utworzenia: 27 czerwca 2014

Reklama okularów wprowadzała w błąd konsumentów

Często widzisz reklamę „3 w 1” i zastanawiasz się, na czym to tak naprawdę polega? Czy taki slogan reklamowy naprawdę jest jednoznaczny z tym, że w przypadku gdy kupisz okulary, to dostaniesz gratis jeszcze dwie pary? Nie. W rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 25 sierpnia 2014

Gdy przedsiębiorca przedłuża postępowanie reklamacyjne

Naprawa wadliwego towaru w ramach obowiązującej gwarancji lub na podstawie rękojmi powinna odbywać się w jak najkrótszym czasie. Ustawodawca wprost zakreśla odpowiednie ku temu terminy. Niestety w praktyce część przedsiębiorców zdaje się o nich zapominać, działając na szkodę konsumentów. Jest jednak na to proste rozwiązanie.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 28 sierpnia 2014

Obowiązki pośrednika kredytowego

Pośrednictwo kredytowe polega na udzielaniu pomocy w kwestii wyboru kredytów hipotecznych, gospodarczych i gotówkowych dostępnych na ternie naszego kraju dla osób decydujących się na zaciągnięcie kredytu. Obowiązki pośrednika kredytowego zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 12 maja 2011r. o kredycie konsumenckim.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 25 października 2012

Umowa ustna - jak udowodnić swoje racje?

Polskie prawo dopuszcza możliwość zawierania umów w różnej formie. Oczywiście co innego może jednak wynikać z woli stron lub z przepisów ustawy. Niektóre umowy wymagają bowiem formy pisemnej lub szczególnej, np. aktu notarialnego w przypadku sprzedaży nieruchomości. Również strony umowy mogą dobrowolnie ustalić szczególną formę zawarcia…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 9 stycznia 2013

Telemarketer nie może kłamać

Nierzetelne informacje przekazywane przez pracowników infolinii, wprowadzanie w błąd co do charakteru produktu, prowadzonej działalności – to przykłady skarg, które trafiają do UOKiK. Telemarketer, handlowiec, doradca nie może wprowadzać w błąd. Podejmowane przez Urząd działania pokazują, że nie zawsze obowiązek ten jest przestrzegany.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 8 kwietnia 2013

E-commerce: ponad połowa polskich sklepów stosuje klauzule niedozwolone

Sklepy internetowe w dalszym ciągu stosują w swoich regulaminach klauzule niedozwolone, a co za tym idzie nie stosują się do wymogów UOKiK. Jak wynika z najnowszego badania, zabronione prawem zapisy można znaleźć w aż 54 procentach regulaminów. Podobnie jest w przypadku ochrony danych osobowych. Tylko co trzeci polski sklep internetowy spełnia wymogi…

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 1 maja 2013
« Poprzednia 1 … 37  |  38  |  39  |  40  |  41 … 44 Następna »
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.