Jesteś tutaj: Strona główna serwisu Strona głównaKomisja Ochrony Praw Pasażerów
 
Archiwum wyszukiwanych fraz prawnych Znaleziono 9 publikacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Odwołane loty najczęstszą przyczyną skarg pasażerów

Zaczął się okres wakacyjny, a co za tym idzie zwiększył się znacznie ruch na lotniskach. Niestety wraz ze wzrostem ilości pasażerów, rośnie liczba skarg na linie lotnicze. Jak wynika z danych Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 27 lipca 2011

Jakie prawa ma pasażer, gdy zbankrutuje linia lotnicza?

W ciągu ostatnich dwóch tygodni zbankrutowały dwie linie lotnicze – węgierski przewoźnik narodowy Malev i hiszpański Spanair. Jak w takiej sytuacji mają się zachowywać pasażerowie? Czy mają jakieś prawa? I jakie? O tym wszystkim informuje Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl.

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 7 lutego 2012

Jakie prawa mają pasażerowie lotniczy?

Długie godziny spędzone na lotnisku w Londynie z powodu złych warunków pogodowych? Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy oczekują oni na opóźniony lot lub połączenie zostało odwołane. Opieka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o stanie opóźnienia, ale także zapewnienie bezpłatnie posiłków i napojów (np. kanapek…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 10 lipca 2012

Kiedy pasażer może poskarżyć się na linie lotnicze?

: odwołania lotów, opóźnienia lotów lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. W Polsce rozpatrywaniem skarg pasażerskich zajmuje się Komisja Ochrony Praw Pasażerów. Pracownicy Komisji udzielają również wyjaśnień w sprawach związanych z transportem

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 21 czerwca 2011

Wakacyjne loty czy odloty?

W pierwszym półroczu tego roku do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Prawa Pasażerów wpłynęło ogółem 604 sprawy. Komisja Ochrony Praw Pasażerów – zgodnie z postanowieniami rozporządzenia nr 261/2004/WE, zajmuje się

Kategoria: Prawo cywilne
Data utworzenia: 6 sierpnia 2010

10 MITÓW NA TEMAT ACTA

Komisja Europejska stworzyła spis 10 mitów na temat umowy handlowej dotyczącej zwalczania obrotu towarami podrobionymi.

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 6 lutego 2012

Prawa pasażera linii lotniczych

Z uwagi na rozwój i popularność tanich linii lotniczych w ostatnim czasie znacznie wzrosła ilość osób korzystających z tego środka transportu. Warto więc wiedzieć, jakie prawa przysługują nam w przypadku opóźnienia lub odwołania naszego lotu.

Data utworzenia: 24 lipca 2011

Koniec bietów lotniczych za 1 zł

W dniu 1 listopada 2008 roku weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 1008/2008 z dnia 24 września 2008 roku w prawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty. Rozporządzenie, stanowi o tym, że cena biletu musi obejmować wszystkie podatki i opłaty dodatkowe. Zobowiązuje ono wszystkich operatorów…

Data utworzenia: 1 listopada 2008

Podstawowe informacje nt. ACTA

ACTAnie przewiduje żadnych uregulowań, które ograniczałyby dostęp obywateli do internetu lub wprowadzały cenzurę stron internetowych - to odróżnia ją od propozycji omawianych ostatnio w Stanach Zjednoczonych (ustawa o zapobieganiu piractwu w sieci (SOPA) oraz ustawa o ochronie własności intelektualnej (PIPA)). Umowa ACTA jest zupełnie niezwiązana…

Kategoria: Prawo
Data utworzenia: 24 stycznia 2012
« Poprzednia 1 Następna »
® 2008 - 2022 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu.